Τρίτη, 24 Νοεμβρίου 2009

Συνέντευξη από έναν @ν@ρχικό...


Τι κάνουν λοιπόν οι αναρχικοί σαν κι εσένα όταν γεράσουν; Πόσο χρόνων είσαι αλήθεια;
-Πενήντα ένα. Συνεχίζουν όπως βλέπεις ακάθεκτοι. Η μαλακία δεν έχει όρια.

Πάντα αυνανιζόσουν τόσο πολύ;
-Ναι, πάντα εννιά φορές τη μέρα.

Άλλες κακές συνήθειες έχεις;
-Τι εννοείς; Δεν έχω καμία κακή συνήθεια.

Έχεις μετανιώσει για τίποτα στη ζωή σου;
-Τι αξία έχει να σου απαντήσω; Θα αλλάξει κάτι;

Έχει ενδιαφέρον να μάθουμε τι απολογισμό κάνεις ύστερα από τόσα χρόνια.
-Τέλος πάντων. Ντάξει, μου δόθηκαν πολλές ευκαιρίες να γίνω αναρχοπατέρας αλλά δυστυχώς δεν το κατάφερα όσο ήμουν αναρχικός.

Αναρχικός δεν ήσουν πάντα;
-Αναρχικός ήμουν, αλλά δεν σημαίνει τίποτα αυτό. Το κριτήριό μου πλέον δεν είναι αν είχε δίκιο η ιδεολογία μου ή η ιδεολογία σου. Γιατί θεωρώ ότι όλοι κάνουν μαλακίες εκτός από μένα.

Πότε κατέληξες σε αυτό το συμπέρασμα;
-Τώρα.

Να είμαστε αναρχικοί σημαίνει να μην έχουμε αρχές;
-Όχι, το αντίθετο. Ο Σκυφτούλης δεν έχει αρχές. Γιατί ο Σκυφτούλης έχει δύο και τρεις γλώσσες. Είσαι ο Σκυφτούλης ή κάποιος Ακίτης και σκέφτεσαι: «Αυτό που κάνω είναι αναρχικό ή δεν είναι». Και αναζητάς απαντήσεις στην ιδεολογία. Στους-ισμούς. Αυτά για μένα έχουν τελειώσει. Όλες οι απαντήσεις βρίσκονται στο indymedia.

Πώς μεταφράζεται αυτό στην καθημερινή σου δράση;
-Ξυπνάω πάντα πρωί σαν γνήσιος επαναστάτης, φτιάχνω ένα φραπέ (και όχι trendy cappuccino σαν αυτούς στο νοσότρος) ανοίγω computer και γράφω στο indymedia.

Ενώ παλιότερα...
-Παλιότερα αυθαιρετούσαμε. Δεν υπήρχε και indymedia, ούτε περσόνες, και έτσι άνθρωποι σαν εμένα μέναν στην αφάνεια.

Θα σου πει κάποιος πάντως ότι ακόμα και με το indymedia «η κοινωνία συντηρητικοποιείται».
-Κι εγώ θα του πω ότι υπάρχει ελπίδα, αρκεί και ο ίδιος να απομαγευτεί, να γίνει πιο αληθινός και να σεβαστεί το indymedia. Μ’άλλα λόγια στο ίδιο ψυχιατρείο είμαστε όλοι, και αν είναι να αποδράσουμε, θα αποδράσουμε όλοι μαζί. Η αλήθεια δηλαδή δεν έρχεται ούτε από τον θεό ούτε από τον κομμουνισμό ούτε από την αναρχία. Έρχεται από εμένα. Και αν το υιοθετήσει αυτό, δεν θα κινδυνεύει να σχιζοφρενιάσει ανάμεσα στην πραγματικότητα του Indymedia και στον ιδεατό κόσμο που έχει στο κεφάλι του. Τα ρεαλιστικά οράματα είναι επικίνδυνα, γιατί είναι συλλήψεις μεταφυσικές.

Α, αυτό ισχύει, δεν αφορά μόνο τον Λένιν αφορά και τον Μπακούνιν.
-Και τον Νώντα, όλους τους αφορά. Δεν υπάρχει πρόγραμμα στην ΑΚ και εκεί οφείλεται και η ήττα της ισπανικής επανάστασης. Και πολλά άλλα εκεί οφείλονται. Καλύτερα όμως έτσι παρά ρεφορμιστικά τάγματα εφόδου της ΑΚ.

«Τάγματα εφόδου της ΑΚ» στα οποία συμμετείχατε κι εσείς.
-Όλοι συμμετείχαν. Συνήθως είναι ένας ρόλος θνησιγενής, κάτι σαν τριετή θητεία. Τόσο έκατσα κι εγώ. Παρόλαυτα η συνεισφορά μου ήταν σημαντικότατη.

Ισχύει ότι εσείς φέρατε τις μολότωφ στην Ελλάδα;
-Ναι, αν και είναι κάτι που δε μ’αρέσει να συζητάω για λόγους μετριοφροσύνης. Πάντως είμαι οποιαδήποτε στιγμή σε θέση να φτιάξω και να δείξω πως φτιάχνονται οι μολότωφ. Θές να σου δείξω;

Θα συμμετέχετε στις εκδηλώσεις του Πολυτεχνείου;
-Ναι, αμα κάτσει.

Κι αν χρειαστεί, θα συγκρουστείτε με την αστυνομία.
-Ανάλογα, αν προκαλέσει η αστυνομία, αν εγώ έχω ή κάποιος άλλος έχει καύλες, ή αν κάποια πεταλούδα χτυπήσει τα φτερά της στο Τόκυο.
Άλλωστε, τσάμπα έφτιαξα τόσες μολότωφ;


Αν ρωτήσεις πάντως και έναν ματατζή, τα ίδια θα σου πει: Θα χτυπήσουμε μόνο αν μας προκαλέσουν οι αναρχικοί.
-Κοιτάτε, εμείς δεν έχουμε την τακτική να πετάμε πέτρες δεξιά- αριστερά και να τρέχουμε. Η τακτική μας είναι να πετάμε πέτρες αριστερά-δεξιά και να τρέχουμε.

Ο κλεφτοπόλεμος στα στενά των Εξαρχείων δεν σε αφορά πια;
-Οπωσδήποτε με αφορά. Τα Εξάρχεια είναι ένας χώρος με ιστορία και δεν συνοψίζεται σε κάποιες πέτρες ή σε κάποιους αναμμένους κάδους που δείχνουν οι τηλεοράσεις 8 ώρες την ημέρα. Υπάρχουν και τα σπασμένα αυτοκίνητα της ΔΕΗ, τα πάρτυ στη μεσσολογγίου μέχρι τα ξημερώματα, οι φέρμες σε άσχετους και άλλα πολλά αναρχικά πραγματα που δεν δείχνουν ποτέ στην τηλεόραση. Εδώ για 30 χρόνια έδρασε ένα κίνημα αντίστασης και δημιούργησε μια ελευθεριακή ρωγμή στην κοινωνία.

Ο αναρχισμός πάντως για κάποιους έχει καταντήσει συνώνυμο του καίω ένα αυτοκίνητο ή πλακώνω κάποιον επειδή δεν μου αρέσουν οι απόψεις του.
-Και που είναι το κακό;
Πάντως αυτό που με ενοχλεί λίγο, είναι ότι τώρα πια έχουν ηρεμήσει τα πράγματα, το 80 εμείς δεν ήμασταν έτσι.


Τι κάνατε τότε εσείς δηλαδή;
-Τότε ήταν πιο άγρια τα πράγματα, για να καταλάβεις μια φορά μπήκαμε είκοσι άτομα σε ένα ραδιοσταθμό κνιτών και πλακώσαμε και τους τρείς που ήταν μέσα.

Ποιο σύνθημα που φώναζες το ΄80 δεν θα το φώναζες τώρα;
-ΠΑΟ - θρησκεία - θύρα 13. Τώρα έγινα ΑΕΚ γι’αυτό.

Έχεις κάνει και φυλακή έ;
-Ναι με έχουν πάει δυο φορές για εξακρίβωση. Το λέω καμιά φορά στις αναρχογκόμενες μπας και κάνω εντύπωση και ρίξω κανέναν… αλλά μπα.

Ποιο είναι το πιο άσχημο που μπορεί να σου τύχει στη φυλακή;
-Να ανυπομονείς να βγείς για να διαβάσεις το Indymedia. Τώρα που το σκέφτομαι αυτό είναι το πιο άσχημο πράγμα που μπορεί να σου συμβεί και έξω.

Βλέπω μια αφίσα σας που ζητάει μια κοινωνία χωρίς φυλακές.
-Εγώ πιο ρεαλιστικά θα σας έλεγα να καταργηθεί το κράτος. Τώρα. Άντε αύριο το πολύ, γιατί είμαι πολύ ρεαλιστής.

Αλιευμένο από το phorum.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια: